Bengkel Blogshop untuk pemula klik di sini
Teknik keempat
Testimonial bergambar
Testimonial bergambar memberi impak besar kepada pelanggan apabila dipaparkan dalam blog shop. Tanpa perlu huraian lanjut, gambar itu sendiri menggambarkan peniaga mempunyai sesuatu yang dapat dipercayai pelanggan.
Ciri-ciri gambar yang digunakan untuk paparan blog shop.
Teknik keempat
Testimonial bergambar
Testimonial bergambar memberi impak besar kepada pelanggan apabila dipaparkan dalam blog shop. Tanpa perlu huraian lanjut, gambar itu sendiri menggambarkan peniaga mempunyai sesuatu yang dapat dipercayai pelanggan.
Ciri-ciri gambar yang digunakan untuk paparan blog shop.
- Gambar demonstrasi produk sebelum dan selepas.
- Gambar aktiviti jualan yang sibuk.
- Gambar proses kerja penghasilan produk.
- Gambar bersama personaliti dalam bidang yang sama atau berbeza.
- Gambar orang ramai bersama saudara dan produk.
- Gambar bersama personaliti terkenal.
Setiap gambar mempunyai kata kunci tersendiri. Kata kunci ini timbul daripada persepsi pelanggan. Pilihan gambar bagi tujuan testimonial perlu dilakukan secara berhati-hati bagi mengelakkan persepsi yang salah timbul.
Bengkel Blogshop untuk pemula klik di sini
---------
Entri ini disediakan oleh Zamri Mohamad, penjual produk online, jurulatih pemasaran produk di internet dan pembimbing penulisan iklan jualan untuk akhbar, majalah dan laman web. Beliau telah menulis trilogi buku pemasaran produk di internet iaitu Internet Marketing untuk Bisnes Kecil, Buat Duit dengan You Tube dan Urus Bisnes dengan Google. Klik pada judul buku untuk maklumat lanjut atau kunjungi rangkaian kedai buku MPH, POPULAR, TIMES dan kedai-kedai buku seluruh negara.
No comments:
Post a Comment